Internauci czytają coraz więcej książek

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.

 Z najnowszego badania IMM wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat deklaracje czytelnictwa w mediach społecznościowych wzrosły aż dwukrotnie. Takich publikacji od stycznia do września 2016 roku było 58 tys. – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR manager w IMM.

Z danych IMM wynika, że w 2014 roku od stycznia do września pojawiło się 25 tys. deklaracji czytelnictwa. W tym samym okresie 2015 roku było ich 49 tys.

Użytkownicy social mediów nie tylko coraz częściej deklarują, że czytają, lecz także przyczyniają się do promocji czytelnictwa, docierając coraz szerzej ze swoim literackim komunikatem.

 Wszystkie publikacje, które ukazały się w tym roku, mogły zostać wyświetlone aż 44 mln razy przez potencjalnych czytelników, co jest szczególnie istotne ze względu na ideę szerzenia czytelnictwa w Polsce. Co istotne, wszystkie publikacje spotykają się z pozytywnymi reakcjami innych internautów wyrażanymi przede wszystkim przez polubienia, które stanowiły 60 proc. wszystkich interakcji – podkreśla ekspertka IMM.

Nie ma złej pory na czytanie książek, jednak internauci najchętniej zajmują się ulubioną lekturą o poranku (5,5 tys. wzmianek) i wieczorem (5,3 tys.). Nieco mniej jest nocnych marków, którzy pochwalili się w social mediach, że czytają w nocy (2,6 tys. wzmianek). Najmniej okazji do czytania pojawia się po południu (500 informacji).

 Najchętniej czytamy w domowym zaciszu. Słowo „dom” pojawiło się w 60 proc. wszystkich publikacji związanych z najdogodniejszą lokalizacją na oddanie się lekturze – wskazuje Monika Tomsia.

Książka kojarzy się internautom z wypoczynkiem. Może właśnie dlatego to łóżko (2,7 tys. wzmianek) jest wskazywane jako najwygodniejsze miejsce do czytania. Nieco rzadziej czytelnicy zasiadają w fotelu (1 tys. wzmianek) i na kanapie (800 informacji), a amatorzy relaksującej kąpieli z książką opisali swoje zwyczaje ok. 500 razy.

– Na drugim miejscu wśród dogodnych lokalizacji do czytania, z 30-proc. udziałem, znalazły się środki transportu jak metro, pociąg, tramwaj, na kolejnych pozycjach kawiarnie i parki – wymienia przedstawicielka IMM.

Kawiarnia i park mają tylko po 5 proc. udziału, ale sama kawa pojawiała się we wpisach social mediowych znacznie częściej (2,8 tys. razy) jako niezbędny dodatek do książki. Takie połączenie wpisuje się w strategię marketingową wielu kawiarni połączonych z księgarnią lub czytelnią.

 Informacje, które można znaleźć w social mediach na temat czytelników, mogą być bardzo przydatne wydawcom do planowania ich komunikacji względem czytelników, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych klientów – podkreśla Tomsia.

Wytrwali czytelnicy ulubioną lekturę zabierają ze sobą na wyjazdy w góry czy nad wodę. Obie lokalizacje zostały wspomniane po 1,3 tys. razy.

 Literaturze towarzyszą też dwie inne sztuki – film i muzyka. Film najczęściej pojawia się w kontekście ekranizacji książki i oceny ze strony internautów, czy to lepsza wersja od oryginału. Muzyka z kolei pojawia się bardziej w formie akompaniamentu do książki – podkreśla Monika Tomsia.

Previous Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków
Next Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Może to Ci się spodoba

Konkurs na Zastępcę Prezydenta rozstrzygnięty

Funkcję Zastępcy Prezydenta Miasta Starachowice ds. Społecznych z dniem 1 lutego 2022 roku obejmie Marcin Gołębiowski, który po latach wraca do Starachowic. Nowy zastępca prezydenta zawodowo związany był z Uniwersytetem

Sukcesy starachowickich chórów

Dwa „Złote Pasma” wywalczyły starachowickie chóry uczestniczące w 14. edycji Wojewódzkiego Konkursów Chórów Regionu Świętokrzyskiego. Nagrody trafiły do chóru „Kolorowe Nutki” działające przy Przedszkolu nr 13 oraz chóru kameralnego „Portamento”

Teatr Piasku “Mały Książę” Tetiany Galitsyny

Teatr Piasku “Mały Książę” w wykonaniu zwyciężczyni MAM TALENT – Tetiany Galitsyny. 21 kwietnia 2022 r. o godz. 19.00 m w Parku Kultury w Starachowicach historia Małego Księcia, malowana piaskiem,

Jubileusz 30-lecia Teatru Muzycznego nad Kamienną “Starachowianie”.

7 maja (sobota) o godz. 17.00 w Parku Kultury wielkie święto muzyki i tańca – jubileusz 30-lecia Teatru Muzycznego nad Kamienną “Starachowianie”. Wydarzenie pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Świętokrzyskiego Prezydenta

„Starachowianie” Teatr Muzyczny Nad Kamienną z nagrodą

„Starachowianie” Teatr Muzyczny Nad Kamienną z Honorową Odznaką Województwa Świętokrzyskiego. To wyjątkowe wyróżnienie nadawane jest przez Sejmik Województwa Świętokrzyskiego od 2014 roku. Honorową odznakę mogą otrzymać osoby fizyczne i prawne, jednostki

XXI Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom

Dzisiaj Prezydent Miasta Starachowice Marek Materek wspólnie z poseł na Sejm RP Agatą Wojtyszek oraz podopiecznymi Dwujęzycznego Niepublicznego Przedszkola Kreatywne Nutki z oddziałami integracyjnymi dla dzieci z autyzmem w Starachowicach

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź